luni, 25 mai 2009

Visele - un autoportret?


Am visat ceva extraordinar de ciudat azi-noapte, fapt care nu ma mira de altfel, pentru ca de obicei visez lucruri ciudate, agitate sau fara sens [si asta cand imi amintesc ce am visat, pentru ca de obicei nu imi amintesc]. De cele mai multe ori ma trezesc dimineata cu sentimentul ca am visat ceva, dar nu imi amintesc ce, sau cel putin nu cu exactitate. Si senzatia aceea ma urmareste intr-un fel pe parcursul intregii zile - daca am avut parte de un vis frumos, e vorba despre o senzatie placuta, in mod evident, iar daca am avut parte de un vis urat, parca ma urmareste o stare de agitatie permanenta. Totusi, am observat ca singurele vise pe care mi le amintesc sunt cele ori foarte urate sau bizare, ori cele foarte frumoase [din pacate de acestea din urma am parte foarte rar!].

Cineva imi spunea ca daca vrei cu adevarat, iti poti controla visele sau iti poti impune ce sa visezi. Eu nu cred asta in totalitate. Nu poti sa-ti doresti sa visezi ceva si chiar sa visezi acel lucru, decat poate daca ai o putere foarte mare de auto-sugestie. In acest caz, s-ar putea sa-ti iasa figura! Nu poti sa-ti impui cu exactitate ceea ce sa visezi, dar poti sa-ti controlezi visele intr-un mod indirect [sau direct, depinde cum privesti lucrurile]. Dar sa ma explic! Consider ca visele sunt o zugravire a personalitatii, a dorintelor si a fricilor noastre [si nu doar a acelora pe care le constientizam in mod direct, ci chiar si a acelora care stau comod in subconstient!]. Astel, daca esti o persoana stresata, ingrijorata in permanenta dintr-un anumit motiv sau altul, sau o persoana care tine multe lucruri ferecate doar in mintea sa, vei avea mari sanse sa devii un castigator la loteria viselor urate. De asemenea, daca esti o persoana relaxata si multumita in mod general, ai mari sanse sa iti umpli visele cu lucruri frumoase si slabe sanse sa visezi ceva dezagreabil [bine, poate doar daca te-ai uitat la un film horror care te-a impresionat peste masura!].

Asadar, singura modalitate de a-ti controla visele este de a invata inainte de toate sa-ti controlezi gandurile si sa incerci sa ti le canalizezi intr-o directie pozitiva, sa incerci sa scapi de stres, de prea multe griji, etc. Stiu, stiu, e extraordinar de greu sa reusesti acest lucru [and I should know best!], dar nimic nu e imposibil, asa ca merita incercat…. deci, ganditi frumos si visati in consecinta! Sweet dreams!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu